CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 23, 2011

rahsia darah

SI DIA BERDARAH “A”….
Jika pasangan kamu memiliki jenis darah dari kumpulan ‘A’,ini bererti dia tergolong dlm lingkungan individu yg serius dan berusaha untuk membina kesempurnaan diri.Umumnya ,golongan ini amat baik terhadap kaum wanita.Setelah mendirikan rumah tangga,dia akan menyayangi isterinya sepenuh hati..Bak kata org tu,segala2nya dicurahkan kpd isterinya.Bahkan setiap kali kluar rumah,dia selalu ingat kpd anak dan isterinya di rumah.Berbahagialah kamu krn dia akan berusaha menjadi pasangan hidup kamu yg baik dan sangat bertanggungjawab.Mereka yg tergolong dlm kolompok ini merupakan individu yg ‘gentleman’.Namun kamu harus sedar pasangan kamu itu juga mengharapkan sesuatu dari kamu.Mereka juga berkeinginan untuk memiliki pasangan hidup yg sempurna.Si dia mungkin naik angina sekiranya bila pulang ke rumah dan melihat keadaan yg tidak terurus.Lantas dia beranggapan kamu tidak mampu menjadi ibu yg baik.Dia cenderung bertindak selaku ketua di rumah.Berkemungkinan juga,sekiranya dia terlalu sibuk di pejabat dan mengalami tekanan,dia akan melampiaskan kemarahannya itu pada pasangannya sendiri.Wow!! Bahaya juga tu…

SI DIA BERDARAH “B”…
‘Big Boy’ mungkin itulah interpretasi pertama kamu apabila berhadapan dgn individu yg terdiri dari kalangan darah jenis ‘B’.Dia hanya melakukan perkara yg dia mahu saja.Kadangkala sbg pasangannya kamu pula menjadi bingung.Contohnya,ketika kamu telah bersusah payah menyiapkan masakan,tetapi si dia pula asyik leka berhibur bersama teman2 hingga larut malam.Berhati2 sekiranya si dia mempunyai hobi tertentu.Biasanya individu yg tergolong dlm kelompok ini akan lebih mengutamakan minatnya sendiri berbanding keluarga.Apa yg diinginkannya ialah menikmati kehidupan.Tanggungjawab kpd keluarga memang kurg.W/bagaimana pun si dia tidak akan menyusahkan kamu.Kamu perlu ingat,pasangan jenis ini lebih gemar menyendiri dan tidak gemar di perhatikan.Sekiranya korang di kurniakan cahaya mata,berkemungkinan si dia juga boleh timbul rasa iri hati biarpun terhadap anak sendiri…

SI DIA BERDARAH “O”…
Sekiranya calon suami kamu memiliki jenis darah dari kumpulan ‘O’ ,kamu perlu persiapkan diri kamu dari segi mental.Berkemungkinan besar si dia boleh berubah hati setelah mendirikan rumah tangga nanti.Ketika sedang hangat di lamun cinta si dia mungkin terdiri dari kalangan individu yg romantis dan sering melindungi kamu.Namun setelah mendirikan rumah tangga,biasanya individu ini hanya berbicara dgn kamu berkenaan hal yg penting sahaja.Tapi kamu jangan menuduhnya tidak mencintai kamu kerana sememangnya si dia tidak dapat menguruskan banyak hal dlm satu masa.Jangan bimbang,dia tetap mampu menjadi suami dan bapa yg baik..Jadi kamu masih boleh bergantung hidup pada si dia.Selain itu golongan ini juga terdiri dari individu yg sentiasa bekerja keras.Berhati2 dalam komunikasi korang.jika kamu tidak menghormatinya dan beranggapan si dia itu tidak boleh di harap pasti si dia terus merubah sikapnya kpd seorg yg pemalas!!…

SI DIA BERDARAH “AB”…
Beruntung kamu.Individu ini adalah seorg yg prihatin.Ketika kamu sedang sakit,si dia akan merawat kamu dengan baik dan sering menghubungi kamu sama ada telefon atau sms.Namun dia juga mempunyai waktu dan tempat utk dirinya sendiri tanpa ingin gangguan sesiapapun termasuklah kamu.Dia tidak suka org lain mengganggu waktu dan hak peribadinya.Sebagai pasangan,kamu pasti berasa tidak selesa dgn situasi ini.Setelah mendirikan rumah tangga,kamu tidak boleh membincangkan segala hal dengannya.Sesungguhnya, dia seorg yg suka cakap banyak tapi tidak suka bercerita tentang rahsia peribadi dan fikirannya sendiri…



ANDA BERDARAH “A”…
Mereka yg tergolong dari kategori ini boleh jadi ibu dan isteri yg baik.Ini kerana kamu dapat menangani banyak perkara,dari urusan di rumah hingga mendidik anak dengan baik.Kamu rela bangun pagi utk memasak dan menguruskan rumah tangga.Kamu akan berusaha untuk menjadi ibu dan isteri yg sempurna.Kadangkala,ia akan membuatkan kamu berasa tertekan kerana tidak mempunyai masa utk kesenangan peribadi.Baik kamu ubah sikap sebegini…

ANDA BERDARAH “B”….
Kamu seorg yg trendy dan suka bersosial.Kamu masih belum bersedia utk menjadi isteri dan ibu.Individu ini tidak gemar tinggal di rumah sepanjang hari.Kamu kerap menghabiskan masa bersama teman2 dan bijak membawa diri.Dalam pada itu kamu berusaha memperbaiki diri utk menjadi seorg ibu dan isteri yg baik.Kadangkala,kamu agak egois,namun krn kamu sangat mempersona,teman dan suami tidak sampai hati untuk memarahi kamu.Satu perkara lagi,kamu adalah individu yg boros.Awas!!!…

ANDA BERDARAH “O”…
Wanita berdarah “O’ memiliki sifat keibuan.Setelah mendirikan rumah tangga kamu bertindak selaku ibu kepada suami kamu.Sekiranya suami pulang lewat malam,kamu tidak marah dan ini akan membuatkan suami kamu menganggap diri kamu sebagai ibunya.Kamu bijak mengatur kewangan dan berjimat cermat tetapi kadangkala kamu terlalu pemurah.Setelah di kurniakan cahaya matakamu menumpukan sepenuh perhatian dan kasih saying terhadap anak kamu.Awas,nanti suami kamu kesepian.Setelah bergelar ibu,kamu terus mengabaikan penampilan kamu.Ingat!itu akan mengurangi keseksian kamu sebagai wanita.Kamu tidak mahu kehilangan suami bukan…? 

ANDA BERDARAH “AB”…
Kamu wanita cerdas.Mampu menjaga suami dengan baik.Masalah kewangan kamu hadapi secara rasional.Waktu yg ada kamu pergunakannya utk meningkatkan mutu diri sendiri dan melakukan aktiviti2 baru.Kamu tidak suka menjadi ibu2.Wanita ini akan menghargai dirinya dan berusaha untuk menjadi sempurna dari segala segi.Ini menjadikan suami kamu takut sekiranya tidak mampu memenuhi tuntutan kesempurnaan peribadi kamu.Sifat “cool”adalah milik kamu.Biasanya wanita seperti kamu ditakuti lelaki…

ANDA PERLU TAHU

Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin
anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan
sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi
sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun,
caci & cela.

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Seminit Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya. Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini. Ini adalahpesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah melupakan kawan-kawan anda. Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik

Sunday, February 20, 2011

try to be strong!!


I already tried to persevere
but I'm not helpless
I think it all comes without
how more I want to be courageous?
too many obstacles that I had to overcome
whether I like it or not
I am very worried now
oh god!
your really big test
I do not want to offend anybody
but the choice had led me to hurt someone
yes I know
Whatever happens it is the wisdom ...
I'm trying to receive all
I hope that continues to persevere and always strong
lately my life is full of sadness ..
This is called destiny of life ...
no matter what I try to be strong as long as capable ....

Wednesday, February 16, 2011

oh yeah!!!!

hahahaha
betapa gembiranyer bler ak berjaya wat video yg x seberapa ni..
bkn aper dh lama ak cari software nk wat video tp x jumpa2...
kali nie berhasil...
oh yeah!!!

video

Tuesday, February 8, 2011

lega~~


thanks my mummy...
hati ak dh lega ckit biler mengadu kat mak......
n thanks pada abah sbb bg nasihat td....
insyaAllah x kan lupa.....
skrg ni ak kner kuat kan hati n cekalkan hati...
syukur Alhamdulillah.......
love so much both of u!!
lupakan ap yg dh jadi...
mulakan hidup yang penuh bermkna....
wahida lupakan la ap yg dh mmbuatkan ko sakit hati....
biarkan.......
ingat ader yang lebih sygkan ko!!
go go caiyok wahida!!
Tabah2!!


sedih n kecewa teramat !


ak x tau ap lg slh aku..
hurmmm......
dia diam tnpa kata ap2...
send msg x blas.......
tension mcm nie.....
x tau nk kata aper....
kecewa sgt2...........
knapa harus cmni???!!!
ak x pham!!
mgkin dier suka tgk ak sedih kot...
hurmmm....
biarlah ak terus sedih layan perasaan nie....
maybe ak ni pengganggu hidup dia kot.......
i'm sory!!
maybe ini yang dia nak.....
thanks for everything.......
maybe ak akn bawa diri jauh dari dia.........
maybe itu yang terbek....
thanks.........
=(

Monday, February 7, 2011

Dato' Siti nurhaliza-cahaya cinta (eng subs)





bosan layan lagu ni plak... =)

~kebosanan melanda~


mlm nie bosan sgt2!!
OMG!!
nk tgk cter kt laptop ni sumer dh tgk..
smpai dh nek hafal jln cternyer...
nk termuntah pon ader tgk cter2nyer...
dh set dlm otak...
adoi...
mmg x tau nk kata la...
adoi....
nk buat ap nie???!!
bosan tahap kritikal nie...
nk post kt blog pon x de mood!!
arghhh.......
pening2.......
yg dia plak senyap jerk...
x tau la aku......
bila ingat exam dh habes...
x tau nk baca aper..
nk bacer novel x de mud...
sengal!!
adoi3!!
nk kol adib la....
huhuhuhu....
=)

Sunday, February 6, 2011

HAPPY DAY!! =)


balek kampong tgah hari...
pastue terus petang tue kol adib ajak g pantai....
seronok sgt...
lpas rindu ak kat dier...
lg seronok bler tgk dier makan banyak....
semangat sgt2!!
kitorg mmg happy gler...
sampai ajak balek pon x nak balek dah...
huhuhuhu
mis u la adib~~
tp....
terlupa la nak belikan pesil kaler....
nanti lar....
dah la petah...
taun depan adib sekolah pasti....
moga jadi anak yang soleh..
Amin~~~
sempatla ak edit2 pic nyer...
huhuhuhu.....
dan ak yang semakin menggemok!!
=D

Wednesday, February 2, 2011

muhasabah diri.... T_T


malam ni rasa tenang jer...
x macam malam2 len...
rasa damai jer....
hurm......
membuatkan ak teringin tuk membuka lagu nasyid........
tenang jer hatiku mendgrkn lagu2 nasyid....
sblum ni boleh dibilang...
jarang sgt ak bukak lagu nasyid....
n banyak jugak dosa2 yang ak dah buat...
tp ak masih x sedar........
samapi bila ak nk jadi mcm nni???
ya allah ya tuhanku.. ampunilah dosa hambamu ini ya allah...
lagi sedih bila dgr lagu nasyid dari raihan yg bertajuk doa taubat.. T_T
alhamdulillah....
esok aku akan balek kampong....
moga aku akan tenang di sana...
InsyaALLAH......